“Without a plan it’s just a wish”

Een paar weken terug zei ik tegen Jochem van ShapeAssist dat ik graag wil werken naar mijn beste shape ooit met als doel een fotoshoot begin oktober. A plan was born! In mijn geval is het schema gebaseerd op drie weken om na drie weken weer een nieuw schema te krijgen en te veranderen in voeding. De komende weken schrijf ik een update om je te laten mee genieten van alles wat ik ga tegenkomen op mijn weg naar mijn beste shape.

Mijn eerste week van het nieuwe dieet zit erop. Dieet is eigenlijk echt een negatief woord vind je niet? Net zoals het Sonja Bakker dieet, het Atkinson dieet, het Cambridge dieet und so weiter. Ik noem het ook geen dieet want ik vind het een negatief woord en met negativiteit kom je vaak niet ver. Kortom iedere andere naam is prima zo lang het motiverend werkt 🙂 Als je nog een suggestie hebt.. Let me know in the comments beneden.

Afijn de eerste week ging prima, even wennen, maar goed vol te houden. Doordat afwisseling juist gewenst is eet je niet iedere dag hetzelfde, want laten we eerlijk zijn, dat werkt voor veel mensen niet. Voor mij zeker niet! Variatie is key om het vol te kunnen houden en ik vulde mijn tupperware bakjes iedere dag weer met andere salade, maar uiteraard wel met de juiste verhoudingen die in het schema staan. Vind je dat lastig? No problemo! Dan kun je uiteraard precies eten wat er in je schema staat want ook daarin staan altijd suggesties vanuit ShapeAssist.

Wat ik dan precies heb gegeten in mijn eerste week?
Salades, fruit, een rijstewafeltje hier en daar en het avondeten is lekker afwisselend in te vullen. Het voordeel van die salades. Het is volumevoedsel. Je kan er veel van eten, maar je krijgt niet enorm veel calorieën binnen. Wat mij betreft een prima combinatie! Hoe meer, Hoe beter, Right?  Ik ben dus echt een huge fan van de zakjes rauwkost mix bij de Appie. Daar zit van alles in en je hebt verschillende soorten. Echt een aanrader als je zoals ik lui bent en niet altijd als zelf wilt snijden.

Cardio is Hardio
Naast het nieuwe voedingsschema ben ik begonnen met ochtend cardio van 20 minuten, gelijk uit je bed fietsen, hardlopen, crosstrainer of een ander apparaat, zolang je maar gelijk je lichaam aan het werk zet en je hartslag omhoog gaat. Ik was benieuwd wat ik ervan zou vinden, maar eigenlijk gaat het prima. Oké, wel met een lichtte tegenstribbeling de eerste dagen, maar hé, alles went. Ik heb de afgelopen week een cardio apparaat gepakt in de sportschool, maar sinds deze week staat er een spinningfiets op mijn slaapkamer. Naast mijn bed! Echt?! Ja echt! Daarmee bespaar ik mezelf weer een extra ritje naar de sportschool, want daar ben ik praktisch al iedere dag. EN misschien nog wel veel belangrijker.. Ik kan daarna heul snel ontbijten.

Ik weet het.. Iedereen heeft een mening over wanneer je precies aan cardio moet doen, maar je moet vooral lekker doen waar jij je goed bij voelt! Ik vind het een lekker idee om gelijk in de ochtend in beweging te komen en het kost mij nul moeite, maar wie weet kun je met jou doel wel op ander moment aan cardio doen. Bijvoorbeeld na je training.

Vandaag begint week 2 en ik kijk ernaar uit. Met hetzelfde voedingsschema als week 1. Met mijn nieuwe spinningfiets. Met de zon die, als het goed is, iedere dag gaat schijnen en met een nieuwe shape update foto op instagram. Wil je me volgen?  @caroovisser

Heb jij ook een doel voor ogen met sporten en/of diëten?

Tot volgende week!

XOXO Caro

 

Advertenties